Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на катализатор - "ЗА" и "ПРОТИВ"

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
    Няма как да промени вървежа щом не е запушен. Това не го ли разбрахте вече?
    Я пък ти дали пък на дизела не променя вървежа?
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
      Я пък ти дали пък на дизела не променя вървежа?
      За дизела незнам. Щом ми опонираш значи не съм прав. Но за бензина със сигурност. Поне не се усеща.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #93
        Здравейте колеги,

        Виждам интересна дискусия сте заформили тук, но явно си личи липсата на опит в сферата на автомобилите или повечко четене в Интернет.

        Тъй като не съм от първия тип, но затова пък позачитам в Интернет мога да споделя следното с вас.

        1. Ламда Сондата представлява чисто и просто датчик, който измерва количеството въздух в изгорелите газове. Това е важно тъй като тази информация(под формата на напрежение) се подава на компютъра и той "преценява" и "регулира" сместта = гориво + въздух , която се впръсква в цилиндрите за да се постигне оптимално изгаряне = оптимална консумация и генерирана мощност.

        Естествено при проблем с ламда сонда всеки производител е предвидил стандартни стойности/ авариен режим на работа на компютъра(наричано error handling и на практика се използва във всички сфери) за да не останете на место в момента на поява на грешката. Естествено този "авариен режим" не може да гарантира оптимална консумация и генерирана мощност, затова при проблем с ламда сонда разхода на гориво се покачва.

        Оттук мога да предположа (към колегата който се интересува от ламда сонда емулатори) че дори и да се сложи такова устройство , то няма да прави нищо друго освен да заблуди компютъра че има такова устройсто и да го изведе от авариен режим, но едновременно с това този емулатор не виждам как може да подава адекватни/актуални стойности на компютъра, т.е. според мен ефекта който ще се постигне е единствено липсата на сигнална лампа за проблем. Емулатора ще подава стационарни стойности които ще са съобразени или с икономия или с мощност (едното за сметка на другото).

        Относно махането на катализатора... ами факт е че всеки един елемент в испускателната система (с изключение на правата тръба) забавя движението на газовете. Това е една от основните функции на гърнетата в изпускателната система. Разликата м/у предните и задните е в това че предните гърнета са предвидени за по високи температури на газовете и се наричат по скоро искро гъсящи докато последния кютюк е предвиден за по бавни газове и допринася за тоталното заглушаване на ниските честоти (плътния звук)

        В този ред на мисли целта на катализатора е малко различна от тази на гърнето но като елемент също забавя движението на изгорелите газове.

        Ясно е че колкото по - бързо се изхвврлят изгорелите газове толкова по - добре "диша" двигателя.

        Затова и мога да предположа , че при сериозно запушен катализатор и неговото премахване разлика е нормално да се усети, естестветно не можем да очакваме чудеса.

        И накрая как влияе катализатора на ламда сондата(или по - точно неговото махане)... ами тук мога само да предполагам , че не би трябвало да влияе.
        1 - ният елемент филтрира "вредни вещества" , а другият мери количеството О2.

        Естестветно ако има по - запознати от мен в областта се надявам да потвърдят или внесат допълнителна яснота.

        Поздрави

        п.с.
        Махането на крайното гърне и заменянето му със "спортно" допринася за по - плътен звук(ниските честоти), докато махане на предни гърнета "усилва" високите честоти(зъзненето както може да предположите определено е "висока честота").
        "Бъди в правилното време, на правилното място и направи нещо по въпроса" - Рей Крок

        Comment


        • #94
          Първоначално публикувано от Alfaro Покажи съобщение
          Здравейте колеги,

          Виждам интересна дискусия сте заформили тук, но явно си личи липсата на опит в сферата на автомобилите или повечко четене в Интернет.

          Тъй като не съм от първия тип, но затова пък позачитам в Интернет мога да споделя следното с вас.

          1. Ламда Сондата представлява чисто и просто датчик, който измерва количеството въздух в изгорелите газове. Това е важно тъй като тази информация(под формата на напрежение) се подава на компютъра и той "преценява" и "регулира" сместта = гориво + въздух , която се впръсква в цилиндрите за да се постигне оптимално изгаряне = оптимална консумация и генерирана мощност.

          Естествено при проблем с ламда сонда всеки производител е предвидил стандартни стойности/ авариен режим на работа на компютъра(наричано error handling и на практика се използва във всички сфери) за да не останете на место в момента на поява на грешката. Естествено този "авариен режим" не може да гарантира оптимална консумация и генерирана мощност, затова при проблем с ламда сонда разхода на гориво се покачва.

          Оттук мога да предположа (към колегата който се интересува от ламда сонда емулатори) че дори и да се сложи такова устройство , то няма да прави нищо друго освен да заблуди компютъра че има такова устройсто и да го изведе от авариен режим, но едновременно с това този емулатор не виждам как може да подава адекватни/актуални стойности на компютъра, т.е. според мен ефекта който ще се постигне е единствено липсата на сигнална лампа за проблем. Емулатора ще подава стационарни стойности които ще са съобразени или с икономия или с мощност (едното за сметка на другото).

          Относно махането на катализатора... ами факт е че всеки един елемент в испускателната система (с изключение на правата тръба) забавя движението на газовете. Това е една от основните функции на гърнетата в изпускателната система. Разликата м/у предните и задните е в това че предните гърнета са предвидени за по високи температури на газовете и се наричат по скоро искро гъсящи докато последния кютюк е предвиден за по бавни газове и допринася за тоталното заглушаване на ниските честоти (плътния звук)

          В този ред на мисли целта на катализатора е малко различна от тази на гърнето но като елемент също забавя движението на изгорелите газове.

          Ясно е че колкото по - бързо се изхвврлят изгорелите газове толкова по - добре "диша" двигателя.

          Затова и мога да предположа , че при сериозно запушен катализатор и неговото премахване разлика е нормално да се усети, естестветно не можем да очакваме чудеса.

          И накрая как влияе катализатора на ламда сондата(или по - точно неговото махане)... ами тук мога само да предполагам , че не би трябвало да влияе.
          1 - ният елемент филтрира "вредни вещества" , а другият мери количеството О2.

          Естестветно ако има по - запознати от мен в областта се надявам да потвърдят или внесат допълнителна яснота.

          Поздрави

          п.с.
          Махането на крайното гърне и заменянето му със "спортно" допринася за по - плътен звук(ниските честоти), докато махане на предни гърнета "усилва" високите честоти(зъзненето както може да предположите определено е "висока честота").
          Явно или не си прочел в интернет или интернет е пропуснал да спомене че сондите не мерят "въздух" а кислород Освен това интернет е пропуснал да ти каже че сондите не са само един тип и че хората тук говорят за така наречените "следкатализаторни сонди" или по научно казано за теб сонди от "Банка 2" Тези пък сонди въобще не работят както интернет ти е казал И още нещо бая ЕКУ-та съм разкостил като софтуер и досега такова понятие като "error handling" не бях чувал.
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #95
            А кои показатели са по-важни за оптималната работа на мотора - тази на "следкатализаторната сонда" или на тези преди катализатора ( ЦФ3 моторите) ? Или и двете са еднакво важни ?

            Има ли разлика между сондите преди и тази след катализатора (говоря пак за ЦФ3 мотора)?

            Питам, защото на мен на няколко пъти ми светва чека, вързваме колата с лаптоп чистим грешката (Ламбда 1 богата смес) и карам без да се появи отново около 300км, след което пак светва, чистя грешката, карам 300км и пак свети
            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

            FIAT Coupe 16VT
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

            Comment


            • #96
              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
              А кои показатели са по-важни за оптималната работа на мотора - тази на "следкатализаторната сонда" или на тези преди катализатора ( ЦФ3 моторите) ? Или и двете са еднакво важни ?

              Има ли разлика между сондите преди и тази след катализатора (говоря пак за ЦФ3 мотора)?

              Питам, защото на мен на няколко пъти ми светва чека, вързваме колата с лаптоп чистим грешката (Ламбда 1 богата смес) и карам без да се появи отново около 300км, след което пак светва, чистя грешката, карам 300км и пак свети
              Такава грешка в твоя компютър не съществува Нещо си в грешка А за сондите предните отговарят за едни работи а задните за други работи
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #97
                Много бла,бла,бла по тази тема,а не се разбира например на дизела по добре ли му е без катализатор.Нека знаещите дадат отговор.Все пак за това е форума а не да доказваме кои е по по най.

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                  Такава грешка в твоя компютър не съществува Нещо си в грешка А за сондите предните отговарят за едни работи а задните за други работи
                  Ако може да ми кажеш предните за какво отговарят, друго не ми трябва да знам
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от андон.маслев Покажи съобщение
                    Много бла,бла,бла по тази тема,а не се разбира например на дизела по добре ли му е без катализатор.Нека знаещите дадат отговор.Все пак за това е форума а не да доказваме кои е по по най.
                    Това е като крос с противогаз
                    Ако го има - едно, когато е запушен - кофти ... ами ако го няма -
                    Не случайно състезателните коли са лишени от подобни екстри
                    Катализаторът е хубаво нещо, ама по-добре да го няма
                    sigpic

                    Comment


                    • Колата ако е на повече от 100-150 хиляди км, катализатора е зел дал фира, и премахването му ще направи колата малко по-динамична в ниските обороти (както при моят дизел). Сложи си права тръба, звука не е плашещ, запази си катализатора и си прецени. Какво толкова му мислите!
                      sigpic
                      Gulfstream G650 with Italian design...

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                        Катализаторът е хубаво нещо, ама по-добре да го няма
                        Хубаво нещо е, докато е нов и изправен
                        А за нямането... като почнат да правят нормални технически прегледи ще си променим мисленето или ще минаваме на LPG.
                        Welcome to the real world

                        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                        Comment


                        • Все си мисля, че скоро "нормални" технически прегледи няма да започнат у нас - все пак всеки разботи за да яде Даже и хипотетично да стане така с прегледите, пак екологията ще е прецакана, защото пак има начини да я заобиколиш - сиромах човек, жив дявол. По-скоро държавата трябва да започне да стимулира екологичността, вместо да я наказва и тогава може и да се замисли човек.
                          Иначе конкретно по темата - всяко едно съпротивление (каквото се явява катализатора) по пътя на изпускателната система води до намаляване на мощността - съвсем друг е въпроса с колко.
                          Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 23:54.
                          Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                          Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                          Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                          Alfa Romeo 156, 2.0TS

                          Comment


                          • Моя катализатор го мериха с един компресор с горещ въздух и манометър до 1 бар. Показа 0,016 бара. Демонстрираха ми и с права тръба на 55 мм. показа 0,017.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • Пак питам... никой ли не иска да даде съвет....

                              Моя двигател е CF3. Явно има 3 катализатора. За трятия процедурата е ясна.
                              Какво да прави с предните два? Каква е процедурата за махане? Какво се слага освен нов катализатор, на тяхните места?
                              Нужна ли е намеса в ECU-то и т.н.

                              Не може никой да не го е правил... дайте малко help please!

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от cyberhill Покажи съобщение
                                Пак питам... никой ли не иска да даде съвет....

                                Моя двигател е CF3. Явно има 3 катализатора. За трятия процедурата е ясна.
                                Какво да прави с предните два? Каква е процедурата за махане? Какво се слага освен нов катализатор, на тяхните места?
                                Нужна ли е намеса в ECU-то и т.н.

                                Не може никой да не го е правил... дайте малко help please!
                                И за третия и за първите два ще ти се наложи намеса в ЕКУ-то
                                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                                sigpic
                                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                                Comment

                                Working...
                                X