Първоначално публикувано от oem
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Премахване на катализатор - "ЗА" и "ПРОТИВ"
Collapse
X
-
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
-
Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщениеЯ пък ти дали пък на дизела не променя вървежа?Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Здравейте колеги,
Виждам интересна дискусия сте заформили тук, но явно си личи липсата на опит в сферата на автомобилите или повечко четене в Интернет.
Тъй като не съм от първия тип, но затова пък позачитам в Интернет мога да споделя следното с вас.
1. Ламда Сондата представлява чисто и просто датчик, който измерва количеството въздух в изгорелите газове. Това е важно тъй като тази информация(под формата на напрежение) се подава на компютъра и той "преценява" и "регулира" сместта = гориво + въздух , която се впръсква в цилиндрите за да се постигне оптимално изгаряне = оптимална консумация и генерирана мощност.
Естествено при проблем с ламда сонда всеки производител е предвидил стандартни стойности/ авариен режим на работа на компютъра(наричано error handling и на практика се използва във всички сфери) за да не останете на место в момента на поява на грешката. Естествено този "авариен режим" не може да гарантира оптимална консумация и генерирана мощност, затова при проблем с ламда сонда разхода на гориво се покачва.
Оттук мога да предположа (към колегата който се интересува от ламда сонда емулатори) че дори и да се сложи такова устройство , то няма да прави нищо друго освен да заблуди компютъра че има такова устройсто и да го изведе от авариен режим, но едновременно с това този емулатор не виждам как може да подава адекватни/актуални стойности на компютъра, т.е. според мен ефекта който ще се постигне е единствено липсата на сигнална лампа за проблем. Емулатора ще подава стационарни стойности които ще са съобразени или с икономия или с мощност (едното за сметка на другото).
Относно махането на катализатора... ами факт е че всеки един елемент в испускателната система (с изключение на правата тръба) забавя движението на газовете. Това е една от основните функции на гърнетата в изпускателната система. Разликата м/у предните и задните е в това че предните гърнета са предвидени за по високи температури на газовете и се наричат по скоро искро гъсящи докато последния кютюк е предвиден за по бавни газове и допринася за тоталното заглушаване на ниските честоти (плътния звук)
В този ред на мисли целта на катализатора е малко различна от тази на гърнето но като елемент също забавя движението на изгорелите газове.
Ясно е че колкото по - бързо се изхвврлят изгорелите газове толкова по - добре "диша" двигателя.
Затова и мога да предположа , че при сериозно запушен катализатор и неговото премахване разлика е нормално да се усети, естестветно не можем да очакваме чудеса.
И накрая как влияе катализатора на ламда сондата(или по - точно неговото махане)... ами тук мога само да предполагам , че не би трябвало да влияе.
1 - ният елемент филтрира "вредни вещества" , а другият мери количеството О2.
Естестветно ако има по - запознати от мен в областта се надявам да потвърдят или внесат допълнителна яснота.
Поздрави
п.с.
Махането на крайното гърне и заменянето му със "спортно" допринася за по - плътен звук(ниските честоти), докато махане на предни гърнета "усилва" високите честоти(зъзненето както може да предположите определено е "висока честота")."Бъди в правилното време, на правилното място и направи нещо по въпроса" - Рей Крок
Comment
-
Първоначално публикувано от Alfaro Покажи съобщениеЗдравейте колеги,
Виждам интересна дискусия сте заформили тук, но явно си личи липсата на опит в сферата на автомобилите или повечко четене в Интернет.
Тъй като не съм от първия тип, но затова пък позачитам в Интернет мога да споделя следното с вас.
1. Ламда Сондата представлява чисто и просто датчик, който измерва количеството въздух в изгорелите газове. Това е важно тъй като тази информация(под формата на напрежение) се подава на компютъра и той "преценява" и "регулира" сместта = гориво + въздух , която се впръсква в цилиндрите за да се постигне оптимално изгаряне = оптимална консумация и генерирана мощност.
Естествено при проблем с ламда сонда всеки производител е предвидил стандартни стойности/ авариен режим на работа на компютъра(наричано error handling и на практика се използва във всички сфери) за да не останете на место в момента на поява на грешката. Естествено този "авариен режим" не може да гарантира оптимална консумация и генерирана мощност, затова при проблем с ламда сонда разхода на гориво се покачва.
Оттук мога да предположа (към колегата който се интересува от ламда сонда емулатори) че дори и да се сложи такова устройство , то няма да прави нищо друго освен да заблуди компютъра че има такова устройсто и да го изведе от авариен режим, но едновременно с това този емулатор не виждам как може да подава адекватни/актуални стойности на компютъра, т.е. според мен ефекта който ще се постигне е единствено липсата на сигнална лампа за проблем. Емулатора ще подава стационарни стойности които ще са съобразени или с икономия или с мощност (едното за сметка на другото).
Относно махането на катализатора... ами факт е че всеки един елемент в испускателната система (с изключение на правата тръба) забавя движението на газовете. Това е една от основните функции на гърнетата в изпускателната система. Разликата м/у предните и задните е в това че предните гърнета са предвидени за по високи температури на газовете и се наричат по скоро искро гъсящи докато последния кютюк е предвиден за по бавни газове и допринася за тоталното заглушаване на ниските честоти (плътния звук)
В този ред на мисли целта на катализатора е малко различна от тази на гърнето но като елемент също забавя движението на изгорелите газове.
Ясно е че колкото по - бързо се изхвврлят изгорелите газове толкова по - добре "диша" двигателя.
Затова и мога да предположа , че при сериозно запушен катализатор и неговото премахване разлика е нормално да се усети, естестветно не можем да очакваме чудеса.
И накрая как влияе катализатора на ламда сондата(или по - точно неговото махане)... ами тук мога само да предполагам , че не би трябвало да влияе.
1 - ният елемент филтрира "вредни вещества" , а другият мери количеството О2.
Естестветно ако има по - запознати от мен в областта се надявам да потвърдят или внесат допълнителна яснота.
Поздрави
п.с.
Махането на крайното гърне и заменянето му със "спортно" допринася за по - плътен звук(ниските честоти), докато махане на предни гърнета "усилва" високите честоти(зъзненето както може да предположите определено е "висока честота").Освен това интернет е пропуснал да ти каже че сондите не са само един тип и че хората тук говорят за така наречените "следкатализаторни сонди" или по научно казано за теб сонди от "Банка 2"
Тези пък сонди въобще не работят както интернет ти е казал
И още нещо бая ЕКУ-та съм разкостил като софтуер и досега такова понятие като "error handling" не бях чувал.
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
А кои показатели са по-важни за оптималната работа на мотора - тази на "следкатализаторната сонда" или на тези преди катализатора ( ЦФ3 моторите) ? Или и двете са еднакво важни ?
Има ли разлика между сондите преди и тази след катализатора (говоря пак за ЦФ3 мотора)?
Питам, защото на мен на няколко пъти ми светва чека, вързваме колата с лаптоп чистим грешката (Ламбда 1 богата смес) и карам без да се появи отново около 300км, след което пак светва, чистя грешката, карам 300км и пак светиЯсно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеА кои показатели са по-важни за оптималната работа на мотора - тази на "следкатализаторната сонда" или на тези преди катализатора ( ЦФ3 моторите) ? Или и двете са еднакво важни ?
Има ли разлика между сондите преди и тази след катализатора (говоря пак за ЦФ3 мотора)?
Питам, защото на мен на няколко пъти ми светва чека, вързваме колата с лаптоп чистим грешката (Ламбда 1 богата смес) и карам без да се появи отново около 300км, след което пак светва, чистя грешката, карам 300км и пак светиНещо си в грешка
А за сондите предните отговарят за едни работи а задните за други работи
0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
-
Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщениеТакава грешка в твоя компютър не съществуваНещо си в грешка
А за сондите предните отговарят за едни работи а задните за други работи
Ако може да ми кажеш предните за какво отговарят, друго не ми трябва да знам
Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от андон.маслев Покажи съобщениеМного бла,бла,бла по тази тема,а не се разбира например на дизела по добре ли му е без катализатор.Нека знаещите дадат отговор.Все пак за това е форума а не да доказваме кои е по по най.
Ако го има - едно, когато е запушен - кофти ... ами ако го няма -
Не случайно състезателните коли са лишени от подобни екстри
Катализаторът е хубаво нещо, ама по-добре да го нямаsigpic
Comment
-
Колата ако е на повече от 100-150 хиляди км, катализатора е зел дал фира, и премахването му ще направи колата малко по-динамична в ниските обороти (както при моят дизел). Сложи си права тръба, звука не е плашещ, запази си катализатора и си прецени. Какво толкова му мислите!sigpic
Gulfstream G650 with Italian design...
Comment
-
Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщениеКатализаторът е хубаво нещо, ама по-добре да го няма
А за нямането... като почнат да правят нормални технически прегледи ще си променим мисленето или ще минаваме на LPG.Welcome to the real world
Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.
Comment
-
Все си мисля, че скоро "нормални" технически прегледи няма да започнат у нас - все пак всеки разботи за да ядеДаже и хипотетично да стане така с прегледите, пак екологията ще е прецакана, защото пак има начини да я заобиколиш - сиромах човек, жив дявол. По-скоро държавата трябва да започне да стимулира екологичността, вместо да я наказва и тогава може и да се замисли човек.
Иначе конкретно по темата - всяко едно съпротивление (каквото се явява катализатора) по пътя на изпускателната система води до намаляване на мощността - съвсем друг е въпроса с колко.Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 23:54.Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
Alfa Romeo 156, 2.0TS
Comment
-
Моя катализатор го мериха с един компресор с горещ въздух и манометър до 1 бар. Показа 0,016 бара. Демонстрираха ми и с права тръба на 55 мм. показа 0,017.Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Пак питам... никой ли не иска да даде съвет....
Моя двигател е CF3. Явно има 3 катализатора. За трятия процедурата е ясна.
Какво да прави с предните два? Каква е процедурата за махане? Какво се слага освен нов катализатор, на тяхните места?
Нужна ли е намеса в ECU-то и т.н.
Не може никой да не го е правил... дайте малко help please!
Comment
-
Първоначално публикувано от cyberhill Покажи съобщениеПак питам... никой ли не иска да даде съвет....
Моя двигател е CF3. Явно има 3 катализатора. За трятия процедурата е ясна.
Какво да прави с предните два? Каква е процедурата за махане? Какво се слага освен нов катализатор, на тяхните места?
Нужна ли е намеса в ECU-то и т.н.
Не може никой да не го е правил... дайте малко help please!0888 232 484 - Бобо Extreme Service
sigpic
Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super
Comment
Comment